+++

14.10.09

Projektplan
Pop-top

Min tolkning på hur man kombinerar återvinning och design.

Love Carlsson

SYFTET med detta projektarbete:
Att visa hur man kan skapa design med hjälp av återvunnet material i dagens konsumtions samhälle.

PRELIMINÄRA FRÅGESTÄLLNINGAR som hjälper mig att nå syftet:

Del 1

+ Vad är min design?

+ När är det min design?
Del 2
+Vad krävs för att det skall bli design?

Del 3
+ Hur ser vi på ”självskapande” i dagens samhälle?

METOD
Så här har jag tänkt mig att gå till väga:
Först skall jag läsa på om Design, vad är det? När blir det design?
Blogga om processen (www.lovecarlsson.blogspot.com)
Göra min design
Göra själva skapandet utav mina slutprodukter: kläder (väst), Smycken (Halsband, armband)
Mina slutprodukter kommer endast vara gjort utav Pop-top´s, sidenband.

MATERIAL OCH REDSKAP
Teoretisk kunskapsbas
Material jag ska studera för att få en teoretisk kunskapsbas i ämnet och källor:
+Tidningar från andra som undersökt.
+Internet hemsidor.
+Böcker från stadsbiblioteket

Undersökningsmaterial jag tänker använda mig av är:
Observationer och reflektioner från tidningar och eventuella dokumentärer.

Annat material / andra redskap jag tänker använda mig av:
Jag kommer till min slutprodukt endast använda mig utav Pop-top och sidenband.
jag har bett nära och kära samla in pop tops till mitt projekt.

TIDSPLAN

Jag tänker mig följande tidsplan för de olika delarna av mitt projekt:
V.40-42 Blivit klar med Del 1+ Vad är min design + När är det min design?
V.42-43 Blivit klar med Del 2 +Vad krävs för att det skall bli design?
V.43-44 Blivit klar med Del 3 + Hur ser vi på ”självskapande” i dagens samhälle?
att skapa väst, armband, örhängen samt halsband är en pågående process under projekt tiden, beräknas vara klart vecka 3.

PRESENTATION (exempel: skriftlig rapport, utställning, föredrag, debattartikel)

Jag tänker använda följande presentationsform för att presentera mitt projekt:
Jag kommer förmodligen att ha en utställning, det beror lite på vart jag kommer kunna ha det.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade